top of page

עידן הזהב בגיוס?

הרבה אנשים חושבים שתהליכי גיוס היו יכולים להיות הרבה יותר יעילים. לא מזמן חבר כתב שהוא לא מבין למה עדיין קשה למצוא מועמדים או לעשות זאת בקלות, זה נכון כמעט לכל סוגי התפקידים. בעשור האחרון קמו הרבה חברות שמנסות לפתור את הבעיה הזו באמצעים שונים ופיתחו טכנולוגיות הנוגעות כמעט בכל היבט של תהליכי הגיוס: איתור, מיון וכו׳ למרות זאת כשהטכנולוגיות האלה נבחנות ברמת ה ROI, קשה להצביע על טכנולוגיה המייעלת את העבודה בגיוס בצורה משמעותית- כלומר חוסכת במשאבי גיוס או משנה משמעותית את הסיכוי לגייס עובדים. חשוב להגיד: איני מכירה את כל הטכנולוגיות הקיימות ואני בטוחה שחלק מהן יבשילו להיות כאלה, אך כרגע זה די בטוח לומר שאין טכנולוגיה יחידה שהצליחה לשנות את פני התחום.


למה בעצם?


*הרבה מטכנולוגיות הגיוס פותחו על ידי אנשים שאינם מן התחום, והזוית הזו חסרה

*תהליכי גיוס הם הרבה יותר מורכבים ממה שאפשר לחשוב , יש שם המון ממשקים, המון פרמוטציות.

*יש המון פיזור בטכנולוגיות שפותחו- כל אחת פותרת בעיה יחידה אבל אין מערכת אינטגרטיבית אחת שתעניק את כל קשת היכולות, זה מעמיס על צוותי הגיוס .

*מגייסים מונחי תוצאות, אם מערכת היתה מייצרת עבורם תוצאות קונקרטיות הם היו משתמשים בה מיד, אך אם התוצאות פושרות המערכת תיזנח לאורך זמן.

*תקציבים/סדרי עדיפויות: בארגונים התקציבים המופנים לתחום הזה אינם גדולים ואינם נמצאים בראש סדר העדיפויות הארגוני.


האם המצב הזה ימשך? כנראה שאנחנו בשלב בשלות מוקדם, בסופו של דבר יתגלמו כל הפתרונות הנהדרים לידי טכנולוגיה שתשנה את עלות, יעילות ותחכום תהליכי הגיוס, אבל אנחנו עדיין לא שם.


מצרפת פודקאסט מעניין בנושא. הפעם מאוסטרליה.



פוסטים אחרונים

הצג הכול

סקוטי עוד לא יודע

האם מקצוע הגיוס עומד להיכחד? האם גלי הפיטורין שאנו חווים בשנה האחרונה בעצם מבשרים את דמדומיו של המקצוע? סמנכ״ל ה Growth של Scotty...

איך AI ישפיע על עתיד העבודה?

שמעתי בשבוע שעבר פרק די מעניין של פודקאסט על נושא השפעת הבינה המלאכותית על עבודה. אני מצרפת אותו פה על מנת שתוכלו לשמוע גם. הפרק עוסק...

bottom of page