top of page

למה אתם לא מצליחים לגייס אפילו עכשיו ?

יוצא שאני נקראת לעזור כשחברות לא מצליחות לגייס את מי שהן רוצות. זה אחרי שחברות השקיעו הרבה זמן ומרץ במשימה ובכל זאת זה לא קרה. איך יכול להיות שיש משבר בשוק, אתם שומעים על אנשים שמחפשים עבודה כבר זמן ארוך ובינתיים אתם לא מצליחים לגייס את מי שאתם צריכים? זה יכול להיות וזה קורה.

אם זה מצבכם אז הנה כמה רמזים עבורכם למדוע זה קורה.


*המשבר פחות משפיע על מי שאתם רוצים לגייס: זוהי קבוצה איכותית, לא גדולה שהיתה בביקוש יתר לפני המשבר ועדיין נדרשת מאד. אנשים מנוסים, עם יכולות גבוהות בתחומים מסוימים ( פיתוח למשל) נדרשים מאד גם היום וכמעט ולא נפגעו בשל המשבר. אם הם מצאו עצמם בלי עבודה הם כנראה מצאו עבודה די מהר.


*המשבר ובוודאי שהמלחמה משפיעים על המוטיבציה של עובדים להחליף עבודה- הרצון להחליף עבודה יורד פלאים, וזה לא יפליא אף אחד. הרבה אנשים משרתים במילואים, או מגבים ארגון שרבים ממנו במילואים.

אלו ארגונים שגם כך היו כבר רזים יותר מאשר בעבר.אנשים פחות יחליפו עבודה אם הם לא חייבים. יש יותר חוסר וודאות ואיך אומרים? זה לא הזמן.


*מי שכן נפגע במשבר הוא צוות הגיוס: אמצעיו פחתו, הצוות קטן, והוא נדרש לעשות הרבה ללא כל עזרה חיצונית. כשאני אומרת עזרה חיצונית עאלו הן למשל חברות השמה, אבל גם הארגון עצמו שמצפה כעת מהגיוס להסתדר כמעט בכוחות עצמו כי ״לא אמור״ להיות קשה כעת.


*האחריות הגיוסית נוטה להישען כעת בעיקר על צוות הגיוס, הארגון פחות רואה סיבה לעסוק כרגע בגיוס בעצמו- להיות מעורב, לתרום מזמנו מרצו או רשת הקשרים שלו. מאידך מאמצי המיתוג פחתו ותקציבים נעלמו.


*הקושי לגייס הוא אמיתי- הוא אינו מתרשם מתחושות או ממצב ״השוק״. כדי להתקדם כדאי לבחון את העובדות ולקבל על סמך עובדות החלטות. מצב השוק, הסביבה החיצונית משפיעה על ביקושים, רמות השכר, מוטיבציה להחליף עבודה, אבל לא תמיד בדרך שאנחנו חושבים.






פוסטים אחרונים

הצג הכול

Takeout

bottom of page