top of page

אשליות

זוהי העונה בה ארגונים מנסים לצמצם עלויות גיוס. עם ההאטה ושינוי סדרי העדיפויות מגיע רצון להדק ולשכלל ובוודאי שלחסוך בכל אופן אפשרי על מנת להאריך המשחק. זה לגמרי ברור. בהרבה ארגונים הגיוס רזה משמעותית. כולם נדרשים לעשות יותר עם פחות אמצעים, לאכול בבית ולא להזמין הרבה מבחוץ. זהו תהליך בריא ומתבקש ואף נדרש. יש מספר דברים הנשכחים בתהליך הזה.


*גיוס איכותי דורש עקביות והשקעה: זמן, מאמץ ועיקביות. זה לא משנה אם אלו משאבים שלכם או משאבים

נרכשים, זה עולה זמן וכסף. אם העליתם את דרישות הסף, אם הורדתם את השכר, אם ניצלתם הזדמנויות עדיין היכולת לגייס איכותי תעלה לכם. אפשר לייעל ולשפר את ההחזר על ההשקעה בגיוס על ידי בניית תשתיות כמו קהילות, סורסינג וכו אך גם כאן תידרש השקעה בכלים, צוות, והכשרה. כל זה עולה כסף. ככל שהארגון צומח ניתן על ידי תכנון חכם לייעל ולשפר את פריון הגיוס אבל זה לא יקרה אם תוציאו מכיס אחד ותעבירו לאחר.


*עודף היצע: בתקופות של שוק מתון חלק מן האתגרים אינם מציקים עוד: השכר מתמתן, פה ושם חברות יסגרו, וישנה אשלייה שאפשר לגייס בפחות מאמץ. זו אשלייה משום שגיוס טוב הוא תמיד מאמץ. בכל מצב מועמדים חזקים יהיו קשים להשגה. אם אולי יחששו לזוז, אולי יהיו להם פחות הצעות ואולי דווקא יהיו פתוחים לשמוע. זה עדיין מאמץ.


*בין אם אתם נשענים על שירותי גיוס ובין אם אתם מגייסים לבד היכולת לבנות זרם של מועמדים טובים יעלה לכם כסף או זמן. כשצוות הגיוס שלכם קטן משמעותית אתם נקנסים בכך שאתם לא חיים את השוק, ולכן כשתצטרכו לגייס זה יעלה לכם יותר. תצטרכו להישען על מי שמתחזק את הקשר לשוק.


לסיכום, כל עוד יש לכם צורך לגייס, אף אם זו צמיחה מתונה או אפילו צמיחה ״שטוחה״ - אתםם תידרשו להשקיע זמן ומאמץ וכסף. הכל שאלה של מאיזה כיס הכסף יוצא. כל השאר זה יחסי ציבור ואשליות אופטיות.






פוסטים אחרונים

הצג הכול

Takeout

bottom of page