top of page

תתרבות

מה בין תרבות לגיוס: כל מגייס יאמר שהוא מנסה למצוא את האנשים שיכולים להתאים לתרבות הארגונית. התרבות הארגונית של כל חברה היא דבר נוכח וקיים וקשה למדידה, אבל מצד שני אי אפשר התעלם מקיומה. תמיד שאלתי את עצמי: מה קודם למה? האם אנחנו ממינים ומגייסים אנשים בהתאם לתרבות הארגונית או שאנחנו מגייסים אנשים שמאמצים את התרבות הארגונית שלנו ובכך מאששים אותה. איך נמהלים להם עובדים שבאו מחברות שונות והופכים להיות גוף אחד, ותרבות מובחנת כל כך.

הארכיטקטים של התרבות הארגונית הם הרבה פעמים מייסדי הארגון, הצוות המוביל כולל סוכני תרבות שעוזרים להנחיל אותה ולהבטיח קיומה. תרבות מתחדדת על ידי עשייה ולא דיבורים גרידא. כמו הרבה דברים אחרים למשל חדשנות, אין צורך לדון בה אלא די לפעול למענה.  כשמתחילים לדון בה, זה בדרך כלל אומר כי היא בדרך לעוף דרך החלון. ראיתם הנהלה שדנה  בתרבות במקום לדגמן אותה?.

תרבות ארגונית היא מבנה חזק שלעיתים עולה על סך הפרטים שבו ומצליח לייצר מסגרת קיום ובלם לתהליכים טבעיים שעובר כל ארגון. תרבות ארגונית מושרשת יכולה לעזור בלספוח טעויות, לתקן פיגורים ולתמוך בתהליכים מרכזיים שכל חברה עוברת. לעיתים נדמה לי שתרבות ארגונית מוצלחת היא הדבק שמחבר את האנשים ומאפשר לארגון לשגשג, לדעתי תפקידה עולה אפילו על גיוס מצוין של עובדים טובים: כי היא מוציאה מאנשים את המיטב, מאפשרת לארגון להגיע להישגים הגדולים מסך כל הכשרונות שמרכיבים אותו. היא החומר המסתורי אך בלתי ניתן לסתירה שאחראי לכך שאנשים ישארו- אך גם הראשון שמנבא מתי אנשים מתחילים לסגת.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעגל

bottom of page