top of page

מסלול עוקף

דרק סיבר מספר ש "The standard pace is for chumps" כלומר הקצב הרגיל הוא לאנשים ממוצעים. הוא התכוון לומר שאת רב האתגרים ניתן לעשות מהר יותר, גבוה יותר, חזק יותר כי האתגר הממוצע מתוכנן עבור אנשים ממוצעים. זה נכון ללימודים אבל גם לכל דבר אחר בחיים.

ישנם תמיד האנשים שמתקדמים יותר מהר מכולם, מפצחים את השיטה ויודעים לנווט וללכוד הזדמנויות כשאנשים אחרים עוקבים אחר ההוראות. יכול להיות שהסיבה היא שרב האנשים מקבלים את המציאות כמו שהיא, ללא השגות. בחיים עצמם מי שמוצא את הדרך לעקוף מבלי לשבור את הכלים הוא בדרך כלל מי שזוכה בכל הקופה. אלו האנשים שמוצאים את קיצורי הדרך החוקיים, הצי'טים למינהם, שיודעים מי מקבל את ההחלטות, באיזו צד מרוחה החמאה ומה יהווה ההישג שהארגון יתגמל בנדיבות. את האנשים האלה פחות מעניינים היעדים הרשמיים, הם מכוונים למקום שלא הוגדר באופן מסודר, הם רוצים לכוון אל מעבר לגבולות הטבלה.

מצידם של ההולכים בתלם, תמיד יראו אלו שעוקפים מבלי לצפצף כחצופים, אלו שעובדים פחות קשה, אולם האמת היא שהם זוכים להערכת הארגון כי הם יודעים לקרוא את השפה הבלתי כתובה של מערכת ההפעלה. הם מוצאים את המסלול שיוביל אותם לעצמאות כלכלית ואישית במקום שאחרים פשוט מסתובבים באפילה.

derek-sivers

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page