top of page

הדרך לעבודה רצופה כוונות טובות

הדרך לעבודה רצופה כוונות טובות: תהליך הגיוס היא דרך מלאת מהמורות שמתחילה עם הכוונות הטהורות ביותר ומסתיימת לעיתים כחויה מסמרת שיער. בתיאוריה הכל עובד מצוין- אבל כשניגשים לתהליכי גיוס אמיתיים דברים יוצאים מאד בקלות משליטה..

היחס שלכם למועמדים שלכם הוא אחד הדברים הכי זולים ואפקטיביים שאתם יכולים לעשות על מנת להביא עוד מועמדים. אתם יודעים למועמדים יש חוש ריח מעולה, והם רואים גם בתהליך הגיוס שלכם רמז לבאות. מועמד מרוצה הוא שגריר עבורכם, אפילו אם לא התקבל. בסוף הרי  הרב לא מתקבלים..

הגיוס הוא תהליך שיש בו שותפים רבים: מנהלים, עובדים, מועמדים. כל אחד שוכח שהתרומה שלו מצטברת להרבה אחרים. שכחתם מהראיון שלכם, הנחתם לקורות החיים לשכב אצלכם כמה ימים? לא חזרתם למועמדים שלכם עם עדכון?  יום רודף יום ופתאום עבר שבוע שבו מישהו מחכה לכם בזמן שאתם עסוקים בדברים אחרים. הכל תמיד לוקח תמיד פי שלושה זמן ממה שאתם חושבים.

הכי באופנה לחשוב על חווית מועמד כעל מקום שבו אפשר להפתיע, לרגש- זה יפה ממש. תזכרו שאם התהליך הבסיסי שלכם לא מתפקד לא תהיה לכך שום משמעות: בסופו של יום אין תחליף למקצועיות של מגייסים, כבוד אמיתי, סבלנות לשמוע וקורטוב של אמפתיה בסיסית. אם תצליחו לספק תקשורת שוטפת, קונטקסט מספק, פידבק מכבד ותשיבו לכל מועמד זה כבר יצור חוויה נהדרת. רב המועמדים באים עם ציפיות נמוכות מים המלח.

זה נשמע כל כך טריויאלי אבל זה מסובך הרבה יותר. ליצור מערכת שמתפקדת בצורה מיטבית לאורך זמן זה אתגר אמיתי. אפילו אם תצליחו לייצר חוויה חיובית, ברגע שתזנחו את הנושא הוא ימהר להתדרדר. אז הנה כמה נקודות לחשוב עליהם:

* אל תטחנו את העובדים שלכם. עובד שיש לו עודף מנטלי יכול לתת שירות נהדר ולצאת מגדרו.  עובד לחוץ יגלגל את העודף תוך גילוח פינות..

*גם אם דברים מתנהלים אחרת ממה שרציתם, אל תשתפנו. אנשים מעריכים גישה כנה.

*תשאלו את המועמדים שלכם מה לשפר: אבל סקר זה לא הדרך היחידה: יש רמזים שפוזרו אצל כל השותפים בתהליך, אצל העובדים, אצל מרכז הגיוס, מתאמי הראיונות, והמגייסים. תקשיבו להם.

*המועמדים שלכם מזמרים ברשת, ואתם רוצים להיות שם כשזה יקרה.

*חוית מועמד שמתכתבת עם המותג וערכיו זה בונוס נהדר אבל אינה מחליפה יחס אנושי, מוכנות לעשות מאמץ, לראות את האדם מאחורי קורות החיים ולהישאר רגישים כאילו זה המועמד הראשון שלכם אי פעם. תעשו את העבודה שלכם מתוך שליחות וכוונה, או שאל תעשו אותה בכלל..

four people holding green check signs standing on the field photography

Photo by rawpixel.com on Pexels.com


פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעגל

bottom of page