top of page

שברים פשוטים

בזמן האחרון אני שומעת יותר ויותר על הוריאנט ה"שבור" או Fractional - כלומר במקום לחפש עובד שלם מחפשים עובד חלקי. מה זה בעצם אומר? במקום לחפש עובד במשרה מלאה או עובד במשרה חלקית, מחלקים את המשרה ומחפשים עובד שלם שרוצה אחריות שלמה במשרה חלקית. מה זה בעצם אומר? ארגונים יכולים לגייס בפרילנס מנהל או עובד שיהיו אחראים לתחום מסוים אבל יעבדו בשעות גמישות או חלקיות (זה איננו פרויקט זמני אלא העסקה קבועה ). למה שארגון יחפש עובד כזה? כי אולי אינו חייב כרגע עובד במשרה מלאה, אולי זו דרך להפחית עלויות ואולי זה מאפשר לא לעבוד עם מישהו שבעת אחרת אולי לא היה מעוניין לעבוד עם ארגון יחסית דל אמצעים או קטן. יש כאן הסכמה מפורשת שאותו עובד לא יהיה מסור רק לארגון יחיד.


מצידו של העובד, מתאפשרת משרה גמישה- שיכולה להיות אחת מכמה מקורות הכנסה. העובד יכול לתת לארגון פתרון מצוין אף שאינו עובד בלעדית עם איתו ארגון. מאידך- בניגוד למשרה חלקית רגילה, לאותו עובד יש ביטחון תעסוקתי מסוג אחר, הנובע מכך שיש לו יכולת לפזר את הביצים בכמה סלים, גמישות, ולמידה רוחבית שמאפשרת להפרות את כלל הארגונים אותם מלווים. זאת לתשומת לב מי שעדיין מחפש משרה חלקית: את המשרה החלקית פחות אוהבים אבל המשרה המחולקת זוכה לפופולריות מרעננת.


תצורת התעסוקה הזו קיימת כבר שנים רבות: אני מכירה אותה מעולם משאבי האנוש, הכספים והשיווק - אבל יכול להיות שהיא יכולה להתקיים גם בתחומים אחרים. היא מקבלת תאוצה כמו כיון שרב סוגי התעסוקה הגמישים פורחים, זה עובד יופי עם עבודה מבוזרת, ניידת ומרחוק. זה לגמרי יכול להיות win win לכולם. לפעמים השלם גדול מסכום חלקיו.




פוסטים אחרונים

הצג הכול

עתיד מתוק

יש לי כמה חברים שחיים כבר מעבר לקוים. הם כבר חצו את השער והגיעו אל עולם העבודה של העתיד. מבחינתם הדבר הזה שאנחנו עסוקים בלדבר עליו כבר...

איך AI ישפיע על עתיד העבודה?

שמעתי בשבוע שעבר פרק די מעניין של פודקאסט על נושא השפעת הבינה המלאכותית על עבודה. אני מצרפת אותו פה על מנת שתוכלו לשמוע גם. הפרק עוסק...

bottom of page