top of page

קליברציה

אין ערך מוחלט בכל מה שקשור בעבודה. למרות מה שהיה אפשר לצפות..אין סטנדרט אחד לקידום, אין סטנדרט אחד לביצועים ואין כללים קשיחים למה קורה מתי. נכון שהרבה החברות יש כל מיני מנגנוני אכיפה להבטיח הוגנות אבל בפועל קשה מאד לאכוף. יותר מכך, הסטנדרטים שונים בין חברות. אז משתמשים בכל מיני היוריסטיקות להחליט מי בכיר, מי מצליח, מי מתאים. אין הבטחה שנכנסתם בתפקיד הנכון לכם ושזה יתוקן אם לא.

האמת היא שארגונים חלשים מאד בלתקן עיוותים בשכר, דרג, תפקיד. יהיה קשה מאד לתקן את הנזק שנגרם ממיסגור הניסיון שלכם באופן כזה או אחר.אם מתקננים זה לוקח זמן רב ובאופן חלקי למדי. לרב על מנת לתקן טעויות מהסוג הזה עובדים נאלצים לעבור ולא יצליחו לתקן במסגרת החברה שבה הם נמצאים. זה כמו לנסוע פול גז בניוטרל. זה שאומרים לכם שיש לכם בעיה להתקדם, זו בעיה סובייקטיבית שצריך לבחון ולהבין עד כמה היא אוניברסלית. לפני כמה חודשים כתבתי על חוק שימור החומר שאומר שלא תוכלו להשתדרג במעבר בין ארגונים, זו אולי הדוגמה היחידה שהיא החריג לחוק הנ"ל.

אני חושבת על כמה דוגמאות בהן נתקלתי לאחרונה: מנהל שהתקשה להתקדם בארגון אחד עשה קפיצה נחשונית בארגון אחר. מישהי שהבינה שעל מנת שיכירו ביכולות שלה אין לה ברירה אלא לעבור ארגון, כי התפקיד שלה לא אפשר לה בכלל להתקדם לדרג הבא. אולי 20% מן הקידום שלכם תלוי מאמץ, השאר זה מבנה ארגוני, מיסגור, אינטרסים פוליטיים כאלה או אחרים. בסוף אם אתם לא תקחו אחריות על עתידכם אתם יכולים לחכות עד מחר.

*מוקדש לאבי שיעשה שדרוג בקרוב בימינו

לקבלת הפוסט הבא במייל:

כתובת דואר אלקטרוני

Subscribe

Photo by Pixabay on Pexels.com

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעגל

bottom of page