top of page

עצמ(א)י

לפני כמה שבועות נתקלתי בפוסט באחת מקבוצות הפייסבוק של מהנדס אשר התייעץ בקשר לעתידו המקצועי. הוא התלבט אם ליטוש את הקריירה המתפתחת שלו כמהנדס חומרה או שמא להשקיע בעתידו בתחום האימון הגופני שקורץ לו מאד. הוא קיבל מניפה של תשובות, ואחת מהן היתה למה אתה בכלל צריך לבחור?

אם נתעלם לרגע מכל מיני מגבלות כמו זמן, השקעה ראשונית ומגבלות עקרוניות..מה בעצם מונע מידידינו לנהל קריירה מגוונת? איפה כתוב שאנחנו צריכים להיות לבחור בעתיד אחד אפשרי? מה אתה רוצה להיות שתהיה גדול? הרבה דברים. חלק בו זמנית וחלק יתחלפו עם הזמן. חלק יהיו קשורים זה לזה וחלק יהיו אי משל עצמם. עם חיים תעסוקתיים שהולכים ומתארכים ותוחלת חיים במגמת עלייה, נראה כי לדרוש מהמקצוע אותו בחרנו בשנות העשרים לספק אותנו לנצח ולשרוד תהפוכות ומהפכות, זה הרבה יותר מדי. יכול להיות שישנם מקצועות שדורשים הקדשה ובלעדיות אבל הכל מעיד שאנחנו הולכים לכיוון של פירוק תצורות התעסוקה שאנחנו מכירים היום לתצורות הרבה יותר דינמיות, מודולריות ומגוונות.

עד לפני כמה עשורים עוד היתה נפוצה קריירה אחת משמעותית ומקצוע יחיד עד כדי כך שמגילאי העשרים ועד הפרישה רב הסיכויים שהתקדמת באופן לינארי באותו תחום. הדור שלנו הפך את הקריירה ליותר גמישה, ואופיין בדילוג מהיר בין תפקידים ומעבר בין חברות אבל עדיין לרב בתוך עיסוק אחד מרכזי. עבור הדור הנוכחי- זה אינו מספק. הדור הנוכחי רואה עצמו כמשאיל עצמו למעסיק באופן זמני לטובת משימה או פרק מסוים. הזמן הזה יכול להיות קצר או ארוך וימשך כל עוד האינטרסים משותפים. גם אם הוא שכיר, אין הוא רואה עצמו ככזה. היכולות מושאלות לארגון כל עוד הארגון ידע לקדם את ערכו של העובד.

ארגונים אשר יטיבו להבין כיצד לרתום עובדים בעידן הזה- יבינו גם כי הם מצופים לקדם את ערכו של העובד מכל בחינה. כל עוד זה יקרה יבחר העובד להשקיע עצמו גם. האלטרנטיבה והתחרות צפויה להגיע לא רק מארגונים אחרים אלא גם מאלטרנטיבות שייצר העובד בעצמו וביכולת ההשתכרות שלו שאינה תלויה בארגון זה או אחר. מבחינת שוק העבודה, אנחנו הולכים לראות שוק משוכלל עם אתגרים מורכבים, וזה קרוב מאשר נדמה לנו. אני נתקלת בארגונים שחווים קשיים בגיוס אבל לא מפנימים שנדרשת פרספקטיבה חדשה ולא רק שינויים טקטיים. הקושי לגייס אינו נובע רק ממחסור בעובדים רלבנטיים אלא בעידכון תצורות ההעסקה ותוכניות פיתוח ותגמול עובדים. מי שיקדים להבין זאת יקבל יתרון תחרותי.

34586096_10155870175057991_4238746801160585216_n

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ואקום

bottom of page