top of page

כולנו ריקמה אנושית אחת חיה

בעולם הדיגטלי שבו אנו חיים יש רקמה אחת שמחברת את כולנו, היכולת להבנות ממנה היא האינטיליגנציה הרשתית.

לאינטליגנציה הרשתית יש פוטנציאל אינסופי לפתוח ולפתח תחומים חדשים ולייצר פריצות דרך באמצעים שלא היו עולים על דעתינו היום. היכולת לחבר בין אנשים שונים, רעיונות שונים וצירופים חדשים היא המפתח עבור אנשים וארגונים. עבור ילידי המילניום מדיה חברתית אינה רק דרך לההתעדכן ולהשתעשע. היא האמצעי דרכו כל חייהם מתנהלים: חיי חברה, קניות, קשר עם מוסדות וכו'

האינטיליגנציה הרשתית (CXQ) על פי ERICA DAHAWAN , היא היכולת להפיק ערך ממערכות יחסים, לרתום ידע על מנת להמציא ולחבר קהילות, ולהפיק תוצאות מכל אלה. בעשור האחרון אפשר היה לראות גידול אקספוננציאלי באמצעות TEDX, וובקסטים, מיזמים חברתיים. מימון שנעשה עי ידי Kickstarter לדוגמה. כל אלה נגעו במיליוני אנשים.

מי שנולד עם היכולת להתרשת נהנה בהחלט מיתרון, אך מי שלא-כנראה יצטרך ללמוד כיצד. הסוד הוא שלהתרשת הופך הרבה יותר קל אם אתה יודע איפה הם המוקדים של אותן רשתות על מנת לשהות בהם, ועם מי כדאי להתרשת.

הרבה מאיתנו טועים ומבלבלים רישות ברשתות חברתיות והשתתפות בכנסים ואירועים כדרך להתרשת, אולם לרב זה אינו מספיק. למעשה כאשר אנחנו לומדים לזהות מי הם אותם הגורמים שנכון לנו להתרשת עימם- נוכל להתמודד עם המשימה באופן הרבה יותר פשוט. משם נשאר רק להבין איפה הם נמצאים אם זה ברשת ואם זה בעולם האמיתי.

  1. פרטים שכדאי להתחבר איתם ומה מאפיין אותם? לדוגמה גיל, מקצוע, ערכים, גיל, מין, תחביבים וכו'.

  2. אקוסיסטם מה מאפיין אותם? למשל חנויות, מוסדות תרבות ופנאי, חללי עבודה, מותגים אופייניים.

  3. משם: באיזה פורומים, בלוגים, מפגשים, חללים ,כנסים,ערים, חנויות, בתי קפה וכו הם נמצאים. מה מעניין אותם, מה הם קוראים, מה הם כותבים, מאיפה הם שואבים השראה?.

ההתמקדות והחקירה של הנושאים האלה מאפשרת ליצוק קונטקסט שיעזור לכם להבין את העולם הזה שאותו אתם מחפשים באופן הרבה יותר קל ואינטואיטיבי. החיבורים יהפכו פשוטים וטבעיים והכי חשוב, הם יהיו מלאי תוכן.על ידי שהייה בסביבה של אותם פרטים וארגונים אתם הופכים להרבה יותר חכמים מבחינה רשתית.

שאלות ששווה לחקור:

  1. מי עשה את זה כבר ועשה זאת היטב?

  2. למי מהם יש ערכים דומים לשלי, מטרות וסגנון עבודה דומה לי?.

  3. מה היו המהלכים שהביאו אותם עד הלום?

  4. מי המומחים, המשפיעים והמושמעים בתחום?

  5. איפה הם נמצאים, איפה אפשר לפגוש בהם?

  6. לפי איזה שיקולים בוחר מי שמחליט את הפרויקט/מוצר?

  7. איך אוכל ליישם זאת אצלי?

  8. איזה מהלכים אוכל לעשות בזמן הקרוב להשיג את היעדים שלי?


פוסטים אחרונים

הצג הכול

זה שאינו בר החלפה

עשרה דברים על איך להפוך להיות מישהו שמעריכים אותו מאד עד כדי שאינו בר החלפה: להפוך להיות ציר מרכזי בעבודה שלך. לפי ספרו של סת גודין הם...

IN & OUT

bottom of page