top of page

הAI השיג אותי

כשגרתי בעמק הסיליקון לפני מספר שנים פגשתי יזם מבריק שפיתח תוכנה שתפקידה היתה לאתר מועמדים לארגונים על ידי שימוש בבינה מלאכותית. יש הרבה מוצרים מן הסוג הזה, אבל המוצר של רועי היה מרשים במיוחד!. המוצר ידע לעשות מו״מ על שכר. כשרועי סיפר לי על האופציה הזו, אני קצת התקוממתי. כמו כל בן אדם שרואה את הבינה המלאכותית נוגסת לו ביכולות המפתח, ישר אמרתי בסוג של היבריס שאני לא מכירה תוכנה שיכולה לעשות מו״מ כמו שאני עושה, אז אמרתי :). בראש חשבתי על כל מיני תרגילים ששום תוכנה לא היתה יכולה לעשות. ברב המקרים מו״מ זה בסה״כ למצוא את עמק השווה, ולפעמים תוכנה יכולה לעשות את זה טוב יותר מבני אדם כי היא נטולת אגו, כך שכנראה שרועי צדק.


אתמול בערב בני החייל שלח לי את אחד הפרקים האחרונים מן הפודקסט, של ״בזמן שעבדתם״. מסתבר שחברת Pactum עושה שימוש בבינה מלאכותית על מנת לעשות מו״מ במגוון הקשרים ועכשיו גם בהקשר של שכר. בפודקאסט מסבירים שכמות הנתונים והיכולות שיש למעסיק מעניקות לו יתרון במו״מ כזה. התוכנה מצליחה לסגור עסקאות הצלחה ולטובת כל הצדדים. מבחינתי זהו רגע מבחן, כי מו״מ היה בעיני תחום שבו נדרשת חשיבה יצירתית. לפי הסקר הזה למו״מ יש 30% סיכוי להחלפה על ידי בינה מלאכותית. אין ספק שאנחנו לא ראציונלים כשזה מגיע ליכולת שלנו להעריך עד כמה העיסוקים שלנו יושפעו מהבינה המלאכותית והתקדמות הטכנולוגיה. אז הלכתי לאכול איזה כובע.









תיוגים:

פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך AI ישפיע על עתיד העבודה?

שמעתי בשבוע שעבר פרק די מעניין של פודקאסט על נושא השפעת הבינה המלאכותית על עבודה. אני מצרפת אותו פה על מנת שתוכלו לשמוע גם. הפרק עוסק...

bottom of page