top of page

אסטרטגית הקנבס

הנה עצה אחת שתועיל באותה מידה לאלו שרק מתחילים את המסע שלהם ואלו ביננו שכבר עמוק בקריירה. ראיין הולדיי טבע את המונח אסטרטגית הקנבס. כשראיין רק התחיל את הקריירה כעוזר מפיק בהוליווד הוא קיבל עצה אחת בלבד: גרום למנהל שלך להראות טוב. ראיין אומר שזו היתה עצה לא רעה, אבל הוא חשב שצריך להגדיר אותה באופן שונה. לבסוף הוא מצא את הנוסח הבא: "תהיו היריעה שאחרים יציירו עליה". לרב, זה לא דבר קל עבורינו. די דחוף לנו לבלוט בזכות עצמינו ולזכות לקרדיט מהיר. אבל לרב קל יותר להצמד למישהו שכבר זוכה להצלחה מסויימת, לעזור לו להשיג את מטרותיו. עצתו אומרת: תשכחו מקרדיט, תשכחו מלהתקדם, תשכחו אפילו ממה שאתם אמורים לעשות..

לרומאים היה ביטוי anteambulo , זהו כינוי לאדם שהולך לפני פטרונו ומפנה את הדרך. חשוב להבחין, אין מדובר פה בחנופה חס וחלילה. מדובר בללמוד את הצרכים של אלו שהיו שם לפניך, להצמד למי שטוב במה שהוא עושה, ללמוד מתוך ענווה ויחד עימו להצליח. בעצם כאן העצה היא חפשו איך לעזור לאחרים להגשים את מטרותיהם, וכך תפתח לכם הדרך להגשמת מטרותיכם.

הסיבה שראיין חושב שזו אסטרטגיה מצויינת היא זו:

  1. אתם בדרך כלל עוד לא טובים עד כדי כך (בייחוד אם רק התחלתם)

  2. בדרך כלל תצטרכו לשנות את הגישה במשהו על מנת ללמוד.

  3. רב מה שלמדתם באוניברסיטה, או בתיאוריה לא יועיל לכם הרבה ביומיום.

הוא מציע שלוש דרכים למתן ערך לאחרים:

  1. להנגיש אינפורמציה, חומרים, רעיונות.

  2. לעשות חיבורים של קשרים, מקורות וארגונים.

  3. למצוא דרכים לשפר, ליעל ולשכלל.

אומרים שהדור הנוכחי חסר סבלנות ברצונו להתקדם ומהר, אסטרטגית הקנבס מזכירה לנו שיכול להיות שהדרך הכי מהירה להתקדם היא לקדם מישהו אחר על פניך.

201710_ArtBlog_AcrylicPaint_OrganizedWorkStation_033.jpg

פוסטים אחרונים

הצג הכול

יודע חקלאי פיקח

הביקוש בתחום הטק שוב מאמיר ואף מגיע לשיאים חדשים, אבל ההיצע…הצטמצם. זו מגמה קבועה שדורשת התייחסות אחרת לגיוס. כבר ברור שקשה יהיה להסתדר...

bottom of page