top of page

רוץ בן סוסי

לפני הרבה שנים שעוד הייתי ינוקא ובטח לפני שהיתה לי בכלל קריירה, ביקשתי מאורנה שתתן לי איזה ספר טוב בנושא קריירה, אורנה מיד המליצה לי על ספר קלאסי בשיווק. מי שיודע לשווק מוצרים כנראה יודע לשווק גם קריירות. אחד הפרקים האחרונים של הספר הזה עסק במיתוג הקריירה. עד היום נחקק הספר הפשוט ומבריק הזה בזכרוני גם בזכות הפרק הזה. הספר הזה הסביר שהרבה מאד ממיתוג הקריירה שלנו אינו עוסק בנו. איכשהו שאנשים חושבים על מיתוג עצמי, הם מפספסים את העובדה החשובה שאם יודעים לבחור אז לא צריך למתג: המיתוג יבוא לבד. הביטוי מיתוג עצמי יש לו מן צבע של נוצות לא לנו, ואנחנו כידוע נולדנו צנועים, וקשה לנו איתו בלשון המעטה.

אז ככה, כשהאפשרויות מצומצמות ואני חשים לא במיטבנו אנחנו לרב ננסה יותר, להתאמץ ולעבוד יותר קשה. אבל זו כנראה לא השיטה היעילה או המועילה ביותר .הספר מונה חמישה סוסים שאפשר להמר עליהם או לרכב עליהם .איתם תוכלו לעבוד פחות קשה אבל להגיע רחוק יותר:

החברה: תהיו הכי טובים שיש ..אבל אם תעבדו בחברה שלא מתכוונת להגיע לאן שהוא אז בטוח תלכו לאיבוד. אם תצטרפו לחברה שצומחת בקצב מהיר יש סיכוי מצוין שתצמחו איתה. תצטרפו לחברה שוקעת ואיש לא יבחין אם אתם כשרוניים.

הבוס: אם הבוס שלכם תקוע באין מוצא, הסיכוי שלכם להגיע לפריצת דרך קלושה. זה כולל בוס שלא מצליח לפתח אתכם, לקדם עובדים, או לקדם את ענייניו בחברה. יותר מכך, תהיו מוכשרים ותרתמו עצמכם לבוס שלא מסתדר, וכנראה שתלכו לאיבוד יחד איתו (או איתה). מנהלים מוצלחים לרב מגדלים ומטפחים עובדים ואלו צומחים יחד איתם. זה הבוס שאתם רוצים.

חבר: החבר הזה הוא לא החבר הרגיל שלכם, הוא החבר המקצועי שלכם והוא הרבה פעמים אחראי לייצר לכם הזדמנויות. לכן ככל שיהיו לכם חברויות מקצועיות מחוץ לארגון שבו אתם עובדים יש יותר סיכוי שיהיו לכם גם מקומות אטרטיביים ללכת אליהם. ואל תחכו לחבר הזה כשאתם צריכים אותו, זה כבר מאוחר מדי.

רעיון: גם רעיון יכול להיות משהו לדהור עליו, אבל זה לא כזה פשוט. אם אתם מצפים שהרעיון שלכם יתקבל אתם צריכים להיות מוכנים להרבה התנגדות ודחייה, כי רעיונות שכולם מקבלים הם כנראה לא כאלה שיצליחו לשאת אתכם רחוק מאד.

אמונה: היכולת שלכם לדבוק להאמין, לא תמיד בעצמכם אלא לעיתים לדבוק במה שמישהו אחר המציא או רוצה לעשות . אמונה חדורה יכולה להתגבר על מכשלות ולייצר לכם הצלחה.

אתם: לעיתים אנשים נסמכים על עצמם על מנת להצליח אבל זו למעשה השיטה הכי פחות בטוחה, היא דורשת המון ובעיקר אינה מספקת כלל.

תזכרו שכדי להצליח במרוץ צריך לבחור בסוס הנכון..

woman wearing black long sleeved blazer on white horse

Photo by Laila Klinsmann on Pexels.com


פוסטים אחרונים

הצג הכול

IN & OUT

bottom of page