top of page

קסם פשוט

מה עושים כשנגמר הדלק?. כי לפעמים הדלק נגמר. אין מה לעשות. אז אם אתם מרגישים חוסר באנרגיה, צר עולמכם כעולם נמלה ואין לכם סיבה ראויה לחייך: הכנתי לכם רשימה לא סופית בכלל של המלצות. כי תשוקה היא תנועה ולא נפח. היא באה והולכת כמו גאות, אפשר לחכות לגל הבא- אבל יותר קל לרמוז לה לחזור.

"כמו כל מערכת יחסים פעם כן ופעם לא, תנועתה היא חלק מחיותה, קסמה. בפעמים שאנחנו "לא", שוב נוצר הרווח , הריק המקום שאפשר לזחול ממנו החוצה ולשוב לאהוב" ("קסם פשוט" רונה רענן שפריר).

*תחזרו לבסיס: באמת שהדברים הכי משמחים הם כמעט חינם -אוכל פשוט, נוף, חברה טובה, מוזיקה ותנועה. תחזרו לראשית הצירים ותתחילו מחדש.

*הרבה פעמים שדברים נתקעים, יש לנו נטיה לעצור הכל. מבלי לדעת אנחנו חונקים על הדרך את משב האוויר שיוציא אותנו משם. אז למרות החשש ולמרות הנטיה להסתגר- תעשו מאמץ מודע להיפתח, לפזר, להנות. לא להפסיק לחיות. לא לחסוך בשום דבר. להיפך.

*תפקידו כל יום לקופה הקטנה: הזיכרון הסלקטיבי שלנו גורם לנו לזכור יותר את השיאים ופחות את העבודה הקשה שהובילה אותנו אליהם. אנחנו שוכחים שזו היתה עבודת נמלים. לכן כל יום תעשו משהו קטן למענכם. כל יום תזיזו קצת את החייל שלכם על לוח המשחק. תוך חודש כבר תהיו במקום אחר לחלוטין.

*התייחסו אל הכל כאל מסע אחד ארוך עם הרבה תחנות. לא תמיד תדעו לאן בדיוק אתם נוסעים. זה לא כל כך חשוב. תנסו למצוא איך להנות מן הדרך. פעם תעלו ופעם תרדו. תזכרו שהכל מסיע אותנו קדימה ולא צריך לפחד מן התזוזה.

*תמצאו חברים למסע: תמיד יותר נעים לעשות את המסע בצוותא. על הדרך תרוויחו נחמה, השראה, חברות ומישהו לרוץ איתו.

*שחזרו את ההרגשה הזו אליה אתם רוצים לשוב כמו תמונה שתולים על המקרר כדי לחזור לג'ינס שאנחנו אוהבים. אי אפשר לטעות- זו לא אותו הדבר היום. אל תטעו לחשוב שזה התקן החדש. תזכרו את זה כל יום מחדש עד שתמצאו את עצמכם שם שוב.

*אל תפחדו בכלל, יש לכם הרבה יותר כח ממה שאתם מדמיינים. תמצאו רק את הדרך לחצוב אליו ולאפשר לו לצאת חזרה. האנרגיה תתחדש וגם אתם.

צילום:א.דגן צולם ב Pescadero.

IMG_20180224_093400

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page