top of page

עיקרון פארטו




עיקרון פארטו – 80% מהפעילות מקורה ב-20% מהגורמים הפעילים.

העיקרון הזה הוא כלל חשוב לחיים. כל כך רווח החוק הזה, שלפעמים קל לשכוח שהוא שם.

כאשר אנחנו חושבים על השקעה – קל לחשוב במונחים של מהם ה 20% שיביאו לנו 80% מן התוצאות.


* 20% מן העובדים עוזרים לגייס 80% מן המועמדים הרלוונטיים, למשל שמתי לב שישנם כמה עובדים שיש להם גם רשת קשרים עניפה והם נוטים להשקיע יותר בנושא. להם היה שיעור הצלחה גבוה יותר עם חבר מביא חבר. אולי כדאי להתמקד בהם מלכתחילה?

* 20% מן המקורות מייצרים 80% מן הגיוסים – אלו מקורות גיוס היו הכי אפקטיביים ולמה? מקורות הגיוס יכולות להשתנות משנה לשנה ומעונה לעונה. מעקב אחר מה אפקטיבי ומתי יכול לעזור לייצר תוכניות גיוס, תקציבים וניהול זמן יותר יעיל.

* 20% מן הקשרים שלנו מביאים לנו 80% מן הערך..כשאתם מנסים להשיג דבר מה ברמה האישית או ברמה המקצועית- אילו מערכות יחסים קריטיות להצלחה שלכם כדאי להכיר יותר ולהבין לעומק את שיקולים ומניעים.

*20% מן העבודה שלנו מייצרת 80% מן התוצאות- ישנם ימים בהם ביום אחד מצליחים להתקדם ולבסס משהו יותר מאשר בכל שאר השבוע. ביום הזה אתם חדים, וכל משימה מזינה באנרגיה טובה את זו שבאה אחריה. אתם מרגישים על הגל..ביום הזה אתם יותר משכנעים, מצליחים לסגור עסקאות, יש לכם את האקס פקטור הזה. זה לא קורה כל יום, אבל כשזה קורה…מה מאפיין את הימים האלה, ואיך אפשר לקצר את הדרך אליהם?

כל אלה הן דוגמאות לתבנית שחוזרת על עצמה, וחקירתה מאפשרת ייעול ומיקוד של הדרך שבה אנו משקיעים זמן בעבודה, ובחיים בכלל. יש לכם דוגמאות שלכם שבו העיקרון הזה פועל?

בספר הזה מדגים ברברסי את המנגנונים המשותפים לרשתות בטבע, בעסקים, ביחסים בינ"ל. לעיקרון פארטו יש כאן מקום של כבוד, וזהו בכלל ספר מרתק.

23172562_314713542339965_2771637483587924629_n

פוסטים אחרונים

הצג הכול

חד״פ

עבודה עמוקה

עבודה עמוקה Deep work משימות חשובות שיקדמו את העסק או הקריירה שלך.מושג שנטבע על ידי פרופסר קאל ניופורט. מאמץ ארוך טווח זאת בניגוד ל"עבודה...

bottom of page