top of page

סולמות ונחשים

תיראו, גם בעבודה אנחנו משחקים קצת סולמות ונחשים. קצת קשה לנחש מי יגמור את הלוח ראשון. לא תמיד אפשר לנבא את זה מקצב ההתקדמות. יש סולמות מובהקים שישלחו אותכם מעלה כמו מנהל מוצלח, פרויקט כזה שנמצא במרכז תשומת הלב, לפעמים גם טיפה מזל לא מזיק. אבל ישנם גם לא מעט נחשים: ר-ארגונים, החלטות עסקיות שיזרקו אתכם הצידה, חילופים פרסונליים. אתם תמצאו את עצמכם גולשים בצניחה חופשית מאבדים בבת אחת עבודה של שנים. נוחתים לפתע לתוך מציאות חדשה עם פרצוף מופתע. זה קורה הרבה. למרות הפיתוי להסתכל על חצי הכוס הריקה ( ועל זנבו של הנחש הערמומי הזה) יש כמה דברים שיעזרו לכם בכל זאת לנצח במירוץ.

קודם כל אל תאבדו את העשתונות. קור הרוח שלכם הוא הנכס הכי חשוב לכם בעת הזו. ככל שתתעשתו מהר יותר תסתכלו על המערך החדש שנוצר ומה הוא טומן עבורכם תוכלו לחזור מהר יותר לעניינים. אם תהיו עסוקים בלעבד את מה שאיבדתם לא תוכלו לראות שבזמן היקר הזה אתם עשויים לפספס. הרבה פעמים כשארגון מתארגן מחדש יהיו גם הזדמנויות שיפתחו וככל שתהיו עירנים יותר תוכלו לנצל אותן.

שנית, ארגונים מנצלים הזדמנויות כאלה לסדר מחדש, לתקן עיוותים, ליישר דברים. אם הארגון מועיד אתכם למשהו הוא לא יתן למציאות לבלבל אותו עם העובדות. אולי זה לא יקח דקותיים אבל תשובו לדרך המלך. בסופו של יום איש לא יוכל לשדוד אתכם מהניסיון והיכולות שלכם. עם קצת סבלנות תבינו לאן דברים הולכים ואולי אף תצאו מורווחים. המנעו לעשות רעש מיותר. לא תמיד אתם במוקד תשומת בלב. הרצון שלכם בתשומת לב עשוי להפריע ואף להזיק. אם זרעתם ויגעתם- האמינו.

אם אתם בצד הפחות מחמיא של המשוואה: חכו רגע להבין אם התיקונים שהארגון מחיל בעצם יעזרו לכם, אך בדרך אחרת. חיסכו רגע את העלבון ונסו להיות ישרים עם עצמכם. האם אתם באמת מתאימים למה שאתם רוצים? האם זו הסביבה הנכונה עבורכם, האם יש במקום את התנאים בהם תוכלו לפרוח? האם זהו בעצם תיקון שנכון גם לכם?. שימו את האגו בצד, והשתדלו לא להתווכח. תזכו לנקודות רבות שישפרו את יכולת המיקוח שלכם . אם תגיעו למסקנה שאתם צריכים לזוז ללוח אחר- תוכלו לעשות זאת תמיד. לבסוף זיכרו הנחשים באים באופן טבעי אבל בשביל הסולמות צריך לעבוד קשה..

83c2446a0896df0a1f4af01c940ae1d9_XL

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page