top of page

מי יגיע ראשון? מחפש עבודה או עובד

מה יותר כדאי למעסיקים ? לגייס עובד זמין שמחפש עבודה או לגייס מועמדים עובדים?

זו שאלה ששווה קצת להתעכב עליה כי התשובה מעט מורכבת.


באופן כללי גיוס של עובדים שמחפשים עבודה יכול להיות נהדר: יש להם מוטיבציה ברורה, הם זמינים ,הם צריכים עבודה! בעיקרון זה היה צריך להיות no brainer. בעיקרון היו צריכים מעסיקים לשמוח ולגייס אותם כאן ועכשיו. זה גם ערוץ שהוא כמעט חינמי.


גיוס של מועמדים עובדים לוקח הרבה יותר זמן, הם פחות זמינים ולא תמיד יהיו מוכנים לשקול הזדמנויות חדשות. יהיה קשה יותר בהגדרה לשכנע אותם לזוז כי יש להם אלטרנטיבה מובנית. כאן נדרשת הרבה השקעה. עבור המעסיקים זה נחשב לעיתים כערוץ זול יותר מאשר אלטרנטיבות אחרות, למרות שיש כאן הרבה השקעה תשתיתית (כלים יקרים ומגייסים מיומנים).


אז מה מעסיקים יעדיפו?


זה תלוי תקופה- בתקופות בהם יש בשוק היצע רב של מועמדים איכותיים היינו מצפים שמעסיקים ישנו את ההעדפות שלהם.


זה תלוי משרה: מידת הדחיפות שלה, עד כמה היא נפוצה ומה המערך הקיים לגיוס אליה. האם יש מספיק מועמדים מתאימים הפונים אליה?


זה תלוי תפיסה: במו אוזני שמעתי מעסיקים אומרים כי הם מעדיפים מועמדים עובדים על מועמדים זמינים רק בגלל איזו הנחה אוטומטית שמי שעובד קשה להשגה. זה לא אומר שזו הנחה נכונה, אבל יכול להיות שחלק מן המעסיקים נוהגים כך.


זה תלוי משימה: אם מגייסים הרבה יתכן שאי אפשר להסתמך על סוג אחד של מועמדים וארצה לנסות לגייס גם מועמדים זמינים וגם עובדים. בתקופות שיש פחות גיוס יש גם יותר היצע וגם את האפשרות לבחור איזה מועמד לגייס.


מה אפשר לומר על מה שקורה בפועל בתקופה כמו התקופה הנוכחית?


  • רב הגיוס כיום קורה ברשת.

  • ארגונים בתקופות של האטה מעוניינים לחסוך עלויות, יש להם יותר זמן וסבלנות ולכן הם מחפשים בעצמם מועמדים ברשת. עקרונית הם מחפשים שם גם את מחפשי העבודה וגם מועמדים עובדים.

  • צוות הגיוס קטן וזה משפיע מאד: האם יש משאבי גיוס קיימים או נסמכים על עזרה חיצונית? האם יש אפשרות לשלם עמלות השמה או לא? מהן היכולות של צוות הגיוס? כל אלה יכולים להשפיע על היכן המעסיקים יחפשו את העובדים הבאים.

  • ארגונים פחות מגייסים מועמדים המגיעים מאתר החברה או לוחות משרות אבל בתקופות של האטה המספר הזה נוטה מעט לגדול אך מלכתחילה זה שיעור נמוך למדי-עדיין בדרך כלל יהיה נמוך בהרבה מהגיוס מן הרשתות, חבר מביא חבר או אפילו חברות השמה.


מסקנה:


עבור מחפשי עבודה יש סיכוי רב יותר למצוא עבודה על ידי יצירת פרופיל מעודכן ברשת ופנייה לארגונים באמצעות עובדים/חברים ופחות על ידי משלוח קורות חיים לאתרי דרושים-כך מספרים לנו הנתונים. זה בין אם הם עובדים או לא.זו המציאות בשטח. נצלו אותה לטובתכם ותוכלו למצוא את המקום הבא.













פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page