top of page

כמה קורות חיים לשלוח?

כשהפכתי למנהלת גיוס בפעם הראשונה למדתי במהרה על סוד המספרים. כשמגייסים במספרים גדולים אפשר לדעת הרבה על תהליך הגיוס רק על ידי בחינת של המספרים ששורדים משלב לשלב, כמו אק"ג, המספרים מספרים את הסיפור של מה קורה מתחת למנוע, איפה יש זליגה ומה עובד מצוין. המספרים הם אף פעם לא כל הסיפור..אבל הם מספקים תובנות על איפה כדאי להתחיל לבחון..גיוס נמדד במונחים של תנובה. המטרה היא תמיד להצליח להביא אותה איכות בפחות השקעה של מאמץ.

בחיפוש עבודה יש את אותו היגיון. אנחנו רוצים להגיע לכמה שיותר משרות רלבנטיות ואיכותיות בכמה שפחות מאמץ. לפעמים אני שומעת מחפשי עבודה שמספרים לי ששלחו מאות קורות חיים, ויכולים לספר על כף יד אחת את מספר הפגישות אליהם הגיעו כתוצאה. במבחן שלכם כמנהלי התהליך מדובר בתהליך חיפוש שפשט רגל. אז איך תוכלו למדוד ולדעת שאתם שמים את הדגשים הנכונים בחיפוש? איך אתם יכולים לדעת שצריך לשנות משהו בתהליך?

חוק ה 60-30-10

60% פגישות פנים אל פנים בקבוצות או 1:1.

30% תקשורת אלקטרונית – מיילים, טלפון, וכו'

10% כתיבה:הכנה ושליחת מסמכים

החוק הזה יאפשר לכם לדעת אם אתם משקיעים את זמנכם באופן פרדוקטיבי. אם אתם עסוקים 60% מזמנכם במשלוח קורות חיים, זו אינדקציה חזקה שאתם צריכים לשנות את האופן שבו מבלים את הזמן שלכם בחיפוש עבודה. השקעה מרובה בליטוש קורות החיים מותירה מעט זמן ואנרגיה להמשך התהליך ואז אם שולחים ומקבלים תשובה שלילית..האנרגיה צוללת וכל המאמץ יורד לטימיון.

צריך לעבוד קשה על מנת לייצר כמה שיותר פגישות פנים אל פנים משום שהן קשורות באופן הדוק יותר לתהליך חיפוש אפקטיבי. עבור הרבה אנשים, קל יותר לשלוח קורות חיים, או להתעסק בניסוח שלהם עיקר הזמן, והם נמנעים מהמשימה המסובכת יותר של יצירת פגישות. יצירת פגישות היא לא בהכרח למטרת ראיון אבל היא תביא אתכם קרוב יותר להזדמנויות, תאפשר לאנשים להתרשם מכם ותייצר מחויבות חזקה יותר לעזור. יותר מכך, במקום לחכות שיזמנו אתכם לראיונות, אתם מזמנים מפגשים. הערך העיקרי הוא שהשליטה חוזרת אליכם.

חוק ה 60-30-10 עובד כשאנשים מוצאים דרך לחבור לאנשים אחרים לפגישה, ראיון, שיחת חקר (שיחה שנועדה לאסוף אינפורמציה) ,עבודה זמנית, התמחות או התנדבות , מפגשים קבוצתיים למינהם. כולם מקרבים אותנו לעבודה הרבה יותר מאשר משלוח קורות חיים. קורות חיים שישלחו בסוף התהליך יהיו יותר מדויקים, יפלו על קרקע פורייה ויהיה פחות סיכוי שידחו על פניהם.

למעשה אנחנו צריכים להפוך את הפירמידה על ראשה (בדיוק להיפך ממה שרב האנשים עושים), קודם לבלות 60% מן הזמן בפגישות, 30% בשיחות מעקב ותכתובת, ו10% של משלוח קורות חיים על מנת לנצל הזדמנויות שנוצרו כתוצאה מכל אלה.

60-30-10

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page