top of page

חמש סיבות שהקריירה שלך ירדה מהפסים

כל קריירה יכולה לפעמים לרדת מהפסים, אפילו כזו מוצלחת. Cast Carter פרופסור בקלוגס ואיש הון סיכון החליט לחקור לעומק את הנושא וכתב את "הדבר הנכון והלא נכון" : בשלביה המוקדמים של הקריירה של הוא סבל מחוסר מודעות עצמית , וככל שחקר את הדברים לעומק הוא גילה איך למתן את מה עוצר אותו. (אלו היו אותן תכונות שהביאו אותו להצליח,בתמונת המראה שלהם) , הוא החליט להקדיש לכך זמן וערך מחקר אורך שהקיף אלפי אנשים.

קרטר מונה חמישה טיפוסים של מעצורי קריירה או טעיות נפוצות, מעצורי קריירה אינם בלתי הפיכים וקרטר עוסק גם בדרך לחסן עצמינו או להחזיר את הקריירה שלנו על הפסים. למעשה הוא אומר..יש סיכוי סביר שזה יקרה לכולנו. בטח בעידן של היום.

  1. קפטן פנטסטיק– סובל מאגו מוגדל, בעיות בינאישיות ויחסי עבודה תקולים

  2.  אפשר לעשות: סקר 360 מעלות, לקחת מאמן, הקשיבו!, פתחו יכולת לזהות טריגרים.

  3. טייס סולו– לרב מתקשה לנהל צוותים, מנהל במיקרו או עושה לבד, אינו יודע לנהל קונטקסט.

  4. אפשר לעשות: להראות שאכפת לך, הקשב, נסה להישאר אובייקטיבי, בזר סמכויות, ותן דוגמה אישית.

  5. גירסה 1.0– מתקשה ללמוד דברים חדשים ומתקשה להשתנות באופן כללי.

  6. אפשר לעשות: להגביר למידה, להבין מעברי קריירה, להפוך לנגישים, לצאת מאיזור הנוחות, להילחם בשאיפה לשלמות, להרחיב את בסיס התמיכה שלכם.

  7. טריק חד פעמי ( ONE TRICK PONY) – מתמקד בסט כישורים אחד בו הוא מתמחה, שהולך ונעלם, מתמקד בפרטים ולא בתמונה הכוללת. אינו אסטרטגי מספיק.

  8. אפשר לעשות: בצעו ניתוח פערים, וגשרו עליהם על ידי למידה והשלמת כישורים, צאו לשטח, שוחחו עם מומחים בתחום והיו הראשונים לאמץ תחומים חדשים.

  9. דרוויש– חוש ארגון נמוך, מבטיח ולא מקיים, מתקשה לומר לא..

  10. אפשר לעשות: היו חדים בהגדרת התפקיד, הכירו את התהליכים בחברה שלכם, לימדו לתעדף ולומר לא כשצריך.לימדו לבזר.

לדעת קרטר, כמעט כל מעצור קריירה ניתן לפתור אם אתם יודעים מה מניע אתכם בעבודה ויודעים איך לנהל עצמכם. בספר הוא עוסק בכך בהרחבה ונותן פיתרון פרקטי לכל מעצור.


פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page