top of page

דרך חדשה ללכת לעבוד

worklab

לפני כמה שבועות החלטתי להעזר בקבוצת  "אנשי העולם החדש" על מנת ללמוד איך תיראה עבודה בעתיד, ואילו שירותים יצמחו סביב העולם הזה. אנשי העולם החדש, ששו לעזור לי ועוד אשתף אותכם בתובנות המצויינות שהם חלקו איתי. בסוף אנשי העולם החדש- הם אותם אנשים שכולנו מכירים, אבל בקבוצה הנהדרת הזו, הם מרשים לעצמם לדמיין עתיד אחר ולחלוק אותו. אולי עוד אספר כאן מה למדתי מהם, אבל היום רציתי לתת לאייל מכבי ,לספר על WORKLAB  שהוא מיזם מקסים שהוא הקים. ביקשתי מאייל לספר קצת על המיזם..

Work lab הוא מיזם חברתי-עסקי שמציע דרך חדשה ללכת לעבוד. זו פלטפורמה לחקירה ופיתוח של רעיונות יצירתיים והוצאתם ​לפועל בשילוב אינטראקציה קבוצתית ושיתוף כישרונות.

אנחנו עוזרים לאנשים להתחבר לרעיונות עם תשוקה, להתחבר לאנשים נוספים עם כישרונות ייחודיים, ובשיתוף פעולה מסוג חדש – להוציא את הרעיונות שלהם לעולם, בדגש על תהליך יצירתי ומהנה.

ספר לנו איך נולד הרעיון? לפני כמה שנים לקחתי שנת חופש אחרי שסיימתי מספר תפקידי ניהול בגופים חברתיים. כשהתחלתי לחפש עבודה באינטרנט, שמתי לב שכל פעם שאני מסתכל על המשרות, משהו בי מתכווץ. זה עייף אותי, ולא היה לי ממש חשק לעבוד תחת כותרת משרה ספציפית. מוגדרת. לאור המצב שעבודה תופסת את רוב שעות הערות שלנו, והעובדה שראיתי סביבי אנשים שרק מחכים שיגיע סוף השבוע – הרגשתי שמשהו לא נכון באיך שאנחנו מתייחסים לעבודה בתרבות שלנו. בתקופה הזו עלתה אצלי שאלה שממנה נולד הרעיון בסופו של דבר – האם יש דרך אחרת לעבוד?

בעברי ניהלתי כפר סטודנטים, וחלק ממה שעשינו שם היה להוציא פרויקטים חדשים ויצירתיים לפועל, שכל אחד מחברי הקהילה עזר ותרם מכישוריו. הייתה אוירה מחשמלת, ונוכחתי שעבודת צוות שבאה ממקום של חיבור והנאה זה דבר נהדר ומאוד מתגמל.Work lab הוא בעצם הרעיון שדרכו חיברתי את כל הקצוות. מרחב חדש בין שכיר לעצמאי.

בכמה מילים מה הכי מרגש אותך בקונספט הזה? הכי מרגש אותי – האימפקט שהתהליך מייצר באנשים ובסביבתם. בעיקר ההבנה כמה פשוט ומהנה זה לחלום, ולהפיח חיים בחלומות. כשנופל האסימון, זה מרגש בטירוף. השינוי התודעתי שקורה כתוצאה מכך הוא בלתי הפיך. זה נותן המון כוח וביטחון עצמי ותחושת חיות. כל אדם שחולם ומפתח רעיון, משפיע על הסביבה שלו. כך שהאימפקט הוא לא רק על קבוצת המשתתפים, אלא מהדהד הלאה. זו תנועה מתמשכת. זה נותן לי תקווה ואופטימיות.

עם איזה אתגר בלתי צפוי התמודדת?

לקח לי 3 שנים לפתח את Work lab. בתקופה הזו בניתי מודל עבודה, את סדרת המפגשים לפרטיהם, וכן הלאה. כשהגעתי לרגע שבו המיזם יצא לדרך, גיליתי שהרבה ממה שתכננתי – לא תופס במציאות, והייתי צריך לעשות תכנון מחדש בו ברגע. כך גיליתי את חכמת ההליכה בדרך. זה אתגר לא פשוט ששאב ממני המון זמן ואנרגיות, אחרי שכבר חשבתי שהכל מוכן. נוכחתי שעד כמה שלא נתכנן, חייבים גם לדעת להגיב בזמן אמת. עם זאת, אין לי ספק כי התקופה הארוכה שבה הרעיון התבשל אצלי, והעובדה שכבר בניתי את הפרויקט מבעוד מועד, אפשרו לי לבנות אותו בצורה הטובה ביותר ברגע האמת.

מה החלום שלך ואיך אתה רואה את הדברים מתפתחים? החלום שלי הוא שהפלטפורמה של Work lab תהיה נגישה לכל אחד. שאנשים בכל מקום יוכלו להגיע, ובתהליך הדרגתי לפתח את עבודת חלומותיהם, להתחבר לאנשים נוספים, ולהוציא לפועל את הרעיונות שלהם.

כמה מילים עליך? בן 36, גר בתל אביב עם בת זוגתי, כלב וחתולה. יש לי גם קליניקה לליווי יצירתי בה אני עוזר לאנשים פרטיים לפתח רעיונות ולהוציא אותם לפועל. אני מנחה קבוצות מנהיגות לבני נוער, אוהב מוזיקה, ספרי פנטזיה ולפגוש אנשים חדשים.

מה היית רוצה ממי שקורא את הבלוג הזה? אני מזמין את כל מי שהרעיון מדבר אליו – להצטרף אלינו. אנחנו גם מחפשים שיתופי פעולה, והטמעה של השיטה בארגונים שונים, ומעוניינים לפתח ולהתאים את המודל לאוכלוסיות שונות. מוזמנים ליצור איתנו קשר worklab.home@gmail.com.

אייל סיפר לי על הצד העסקי של המיזמים, שנבחר בקפידה. בייחוד שבה את ליבי מיזם שעוסק בנשים אשר נמנעות מנהיגה..בייחוד כי אני מכירה לא מעט כאלה. מזמינה אתכם לכתוב לאייל, ואשמח לשמוע מכם על עוד תצורות עבודה חדשות, יש לי הרגשה שנראה הרבה כאלה בשנים הקרובות.

worklab

פוסטים אחרונים

הצג הכול

משרות, משרות, משרות

פעם פעם תיאורי מישרה היו הם התגלמותה של העבודה. הם נלקחו ברצינות תהומית. אבל מאז, עולמינו השתנה ותיאורי המישרה קיבלו מקום מישני בכל מערך...

bottom of page