top of page

משרות, משרות, משרות

פעם פעם תיאורי מישרה היו הם התגלמותה של העבודה. הם נלקחו ברצינות תהומית. אבל מאז, עולמינו השתנה ותיאורי המישרה קיבלו מקום מישני בכל מערך הגיוס.

כלומר: חברות עדיין מפרסמות תיאורי מישרה שהן מקוות משקפים את התפקיד אותו הם מחפשות. הם גם מחוייבות לעשות כך לפי חוק על מנת לוודא שיש שויון הזדמנויות.


מה שהשתנה בינתיים הוא שגיוס הפך לדיספלינה הרבה יותר משוכללת, הקשר עם מועמדים הפך לקשר רציני שנמשך הרבה מעבר לפנייה של אותו המועמד. מועמד יכול לעקוב אחר חברה ברשת, להיות באינטראקציה עם החברה ועם התדמית שלה הרבה לפני שהחליט לפנות אליה באופן פורמלי. תיאורי המישרה הופכים אם כך להזדמנות מעניינת למיצוב החברה, אם החברה משקיעה באיתור מועמדים, באירועי גיוס, בקשר עם מועמדים אז בתיאורי המישרה ישנה הזדמנות למיצוב נוסף.

מועמדים בודקים תיאורי מישרה כעוד מקור של אינפורמציה בתהליך הגיוס, אולם ישנם הרבה מאד הזדמנויות לקשר עם חברה שאינן מגיעות באמצעות השער הזה: למשל מידע שמגיע באמצעות נציגי החברה, סרטונים, חומר שיווקי, אירועי חברה, מאמרים בעיתון וכהנה. דווקא מן הטעם הזה, צריך להסתכל על תיאורי המישרה מעבר, ולהבין כי מועמדים משתמשים בערוץ הזה כדי ללמוד על החברה, כדי להתכונן לראיונות ולהבין את התרבות הארגונית.

כחברה מגייסת, חשוב גם לדעת כי רבים מן המועמדים עדיין מתייחסים לתיאורי המישרה ככלי חשוב, הם עשויים לייחס חשיבות מאד גדולה לכל מילה בתיאור. דווקא בשל כך חשוב להקדיש לכך מחשבה ולהבין מי משתמש בתיאורי המשרה שלכם, איך אתם נתפסים והאם זה משרת אתכם.

בעולם של מחר סביר שהצורך בתיאורי מישרה יעלם ואיתור יעשה לפי כישורים, והכלי הלא מאד אפקטיבי הזה יתחלף במשהו אחר.. עז אז עשו הכל לייצר תיאורי מישרה שמשרתים את המותג שלכם, את קהל היעד ותומכים באסרטגית הגיוס שלכם.

ולמועמדים: אל תיקחו כל מילה בתיאור המישרה כקדושה. מחקרים מצאו שמי שקיבל את המישרה בסופו של דבר התאים רק ב 50% לתיאור המישרה. עשו הכל כדי לבנות מערכת יחסים עם הארגון שבו אתם מתעניינים. זה יאפשר לכם הרבה יותר סיכוי מלענות על 100% מהדרישות..

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page