top of page

דרגות חופש

אולי יש לכם חופש אבל לא בטוח שיש לכם דרגות חופש. דרגות חופש הם היכולת שלכם לנוע מבלי לשלם מחיר כבד. דרגות חופש הם הביטוח שלכם ליום גשום. הם ההבנה שלכם של מספר האופציות הפתוחות בפניכם בכל רגע נתון. במעברי קריירה ככל שאתם ממוצבים טוב יותר ורחב יותר יפתחו לכם דרגות החופש שלכם יותר נתיבי תנועה. קשה מאד לעבור תחום ללא לפחות כמה עוגנים שיהפכו את המעבר להגיוני גם עבור מי שמעסיק אתכם. בכל מצב שאתם נעים מהזדמנות להזדמנות השוק החופשי מסתכל עליכם רק במונחים של הערך שאתם יודעים לתת. ככל שהערך הזה מגוון ורווח יש לכם יותר דרגות חופש ויותר הזדמנויות לפרוט חלק מדרגות החופש האלה ולפצות על מה שאתם חסרים.

אם אתם מתנהלים מתוך חוסר מודעות למה היתרונות שהשוק מייחס לכם אתם עשויים להאריך מאד את החיפוש. אתם גם עשוים לפספס מה הם הצירים החשובים דרכם אתם יכולים לבצע שינוי. השבוע דיברתי עם בחורה איכותית שרצתה לעבור לתפקיד יחסית פשוט שסף הכניסה אליו אינו גבוה. היא ספרה לי שהיא מנסה לעשות שינוי כבר במשך שנה שלמה. הניסיונות שלה לעבור נתקלו בקיר אטום. היתרונות שלה לתפקיד מועטים: חוסר ניסיון, שפה, וחוסר ברשת קשרים רלבנטית. מאידך: החיפוש שלה התמקד במספר מצומצם של מקומות עבודה שבהם התחרות קשה. הסתבר שהיא התעקשה לחפש בנתיב הכי מסובך עבור מישהי כמוה. דרגת החופש שלה היתה שהיא צריכה לתור אחר משרה בשוק השניוני ( משרות זמניות או חלקיות) שם החסרונות שלה מהווים הרבה פחות בעיה, ובכך לפרוץ לפחות את חלק מן העכבות.דרגות החופש שלה היו להחליף בטחון תעסוקתי באופציה לרכישת ניסיון. דרגות החופש שלכם הן לא רק התפקידים שאתם יכולים למלא, הן גם החלופות שאתם יכולים לייצר על מנת להגיע לשם.

adventure asphalt clouds country

Photo by Pixabay on Pexels.com


פוסטים אחרונים

הצג הכול

שלוש ארבע ולעבודה

במקום שחיפוש עבודה יהפוך להיות משימה קלה, מהירה ונטולת מאמץ כמו שהיה צריך להיות בעולם אינסטנט דיגטלי היא הפכה להיות משימה מסובכת, עתירת...

bottom of page