top of page

בלי שכר לצידה

האם עבודה ואבטלה הם הפכים מוחלטים? לא בהכרח. אלן רופל של, חוקרת שוקי העבודה מהבכירות בעולם דנה בכך בספר שלה שהתפרסם בשנה שעברה .מה צפוי לנו בעולם שבו משרות רבות עתידות להעלם לטובת אוטומציה. עבודה בשכר היא מושג שנולד עם המהפכה התעשייתית ולפי אלן עומד לעבור שוב מהפכה, אם לא יהיו בעולם מספיק משרות, תחזור האנושות למצב שבו עבודה בשכר היא לא מצרך המוני. אולי נחזה שוב בהתפצלות: עבודה לא חייבת להיות עבודה לשם שכר- מעטים יעבדו במשרה מלאה. השאר יסתפקו בשברי מישרה ויחיו מקיצבאות ממשלתיות.

רופל של טוענת שבעידן המודרני אנחנו צריכים ללמוד להמציא זהות שהיא נפרדת מהעיסוק בשכר שלנו. העיסוק בשכר שלנו היא אופציה אחת שמומשה מתוך אופציות רבות. זה לא קל כי העבודה שלנו שואבת אותנו אבל זה הולך והופך לחשוב יותר, כי בנוסף לכך שאנחנו רוצים למצוא משמעות במה שאנחנו עוסקים, כנראה שנצטרך להתמודד עם מציאת משמעות לפנאי שלנו, לייצר ממנו יתרונות כלכלים, רגשיים ופסיכולוגיים מבלי שמקום עבודה יעשה זאת עבורינו- אנחנו כבר לא בטוח זוכרים איך עושים זאת, כי עבודה בשכר הפכה להיות הדבר היחיד שאנחנו מחשיבים..

לקבל את הפוסט הבא במייל

כתובת דואר אלקטרוני

Subscribe


פוסטים אחרונים

הצג הכול

איך AI ישפיע על עתיד העבודה?

שמעתי בשבוע שעבר פרק די מעניין של פודקאסט על נושא השפעת הבינה המלאכותית על עבודה. אני מצרפת אותו פה על מנת שתוכלו לשמוע גם. הפרק עוסק בסיכום שנת 2023 וסקירת מחקרים בנושא. חברת גולדמן זקס צופה את החל

bottom of page