top of page

איך להיות חופשי ומאושר

אפילו לעבודה יש לפעמים טעם של חופש. ולא אני לא מדברת על נופש חברה. רב האנשים חיים מסופ"ש לסופ"ש, אבל האם יש דרך לחוות את העבודה בצורה יותר חופשית? כשעבודה מהנה היא יכולה לפעמים להרגיש כמשחק. אבל לא על זה אני רוצה לדבר. לרובינו יש יותר דרגות חופש בעבודה ממה שאנחנו חושבים.

החופש להתחבר- מערכות היחסים שלנו בעבודה ומחוצה לה הם כלי חשוב על מנת להשיג יותר השפעה. הן מאפשרות לנו להתקדם, להעביר החלטות ביתר קלות, ומאפשרות לנו לנווט את הארגון באופן שאינו תלוי בהכרח בתפקיד שלנו. ההשפעה שיש לנו מחוץ לעבודה, יכולה לתרום לנו מעמד בפנים ובחוץ.

חופש יצירה- חפשו מסגרות שיאפשרו לכם לפרוץ את גבולות התפקיד הרשמי שלכם ויעניקו לכם כישורים,חיבורים וניסיון שלא יכולתם לקבל אחרת. אל תפחדו ליזום, לנסות ולנצל פרצות על מנת לגוון את העבודה שלכם. תתפלאו מה אפשר להספיק לעשות בכמה שעות בשבוע: תקופות של האטה, החלפה של עובדים קיימים, פרוייקטים נקודתיים הם כולם הזדמנויות לא רשמיות לצבירת ניסיון חשוב ללא "עלות" כמעט מבחינת הארגון.

גמישות- לעיתים גמישות יכולה להיות בעלת ערך עצום עבורינו. גמישות היא חופש שאתם יכולים לאפות אותו לתוך תנאי העבודה שלכם: גמישות בהיקף המישרה, גמישות במקום העבודה, גמישות בלוחות הזמנים וכו'. כל אלה יכולים לאפשר לכם לקיים בצד העבודה עוד דברים, ולבצע את התפקיד באופן אופטימלי לכם.

הביאו תוצאות- תשאפו תמיד לעשות יותר. אם תתנו תמיד יותר ממה שהתבקשתם תזכו להרבה חופש בתמורה. הצטיינות היא מטבע לכל דבר בעבודה.

עבדו על תחום שיש לגביו או קונצנזוס רחב או אדישות מוחלטת. שני הקצוות יאפשרו לכם חופש עשייה רב.

תפסיקו לבקש רשות על כל דבר. הניחו שאם זה לא מפריע ולא פוגע אז אפשר…האנשים שמגיעים רחוק לרב מבינים שיש הנחות שניתן לאתגר, ולא צריך לקבל שום דבר כנתון.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

קל"ב

אנטי שביר (חלק 1)

נסים טאלב טבע את המונח "אנטי שביר". נסים הוא מנתח סיכונים/חוקר/סטטיסטיקאי שפרסם כמה ספרים כולל "ברבור שחור" כינוי לאירוע בלתי צפוי המשפיע...

bottom of page