top of page

לפעמים במו"מ..

אחד החלקים החביבים עלי בתהליך הגיוס הוא תהליך סגירת ההצעה. לא היה דבר שהיה אהוב עלי יותר מאשר להיות מוזמנת לשיחה כזו עם מועמד. כל חושי ניעורו לחיים, זהו אתגר פיצוח אמיתי. רבים מהזכרונות הכי משמעותיים שלי בעבודה עירבו תהליכי סגירה מעניינים שדרשו יצירתיות ותעוזה. אז מה אני יכולה לשתף כאן?

קודם כל אם אתם מחפשים עבודה, המסר הכי חשוב שיש לי לשתף כאן הוא שהתהליך הזה הוא לא פחות שלכם מאשר של הארגונים שאתם בוחנים. קחו אחריות על התהליך. הובילו אותו מתוך כוונה. אל תכנסו לתוך תהליך מתוך תחושת תבוסה. אתם בדרך לייצר לעצמכם עתיד אפשרי חדש ומגיע לכם משרה שתעזור לכם בכך. הסיבה שאני אומרת את זה היא שחיפוש עבודה שהוא רנדומלי, יביא בסופו של דבר לתוצאות לא אופטימליות. דעו מי אתם, לאן אתם הולכים ומה יש לכם להציע.

אני מניחה שרובכם לא מחליפים עבודה כל שני וחמישי. תהליך חיפוש עבודה צריך לקרות באותה מידה של רצינות כמו שהייתם מחליפים בית. הרי לא הייתם עוברים דירה מבלי לבדוק את השכונה, בתי הספר, הסביבה וכן הלאה. בדיוק כך בחיפוש עבודה. עבודת הכנה מדוקדקת פירושה הצעות יותר רלבנטיות תוך זמן קצר יותר.

נסו לתזמן את התהליכים כך שיבשילו פחות או יותר באותו זמן. אל תחשבו שאני מגזימה. אם אנחנו המגייסים יודעים לנבא פחות או יותר כמה עובדים נגייס, גם את יכולים לדעת כמה ראיונות ופגישות תצטרכו על מנת לסגור. לפחות 10 ראיונות רלוונטיים יובילו להצעה, וכמובן שיכול להיות גם יותר. הנקודה החשובה היא שעיקר המרץ שלכם צריך להיות ביצירת לידים לפגישות. אם אין לכם מספיק פגישות, חזרו לחצוב לכם עוד. שימו לב שלא אמרתי כמה קורות חיים שלחתם. לדעתי כמה קורות חיים שלחתם זה מדד חלש..

עם הבשלת תהליכי הגיוס, הסבירו למי שירצה להתקדם כי אתם עומדים לקבל החלטה רק כשיהיו בידיכם כל ההצעות. (בגבול הסביר). זה בסדר גמור לחכות שבוע או שבועיים עם ההצעה ביד. אין שום הגיון לסגור את ההצעה הכי מוקדמת שלכם רק כי הגיעה ראשונה. אין מה לחשוש, ארגון שחפץ לגייס אתכם בדרך כלל לא יהסס לחכות לכם שבוע אם צריך, כל עוד הדברים נעשים בשקיפות והוגנות. כך תוכלו לבחון את ההצעות שלכם בצורה רגועה ושקולה.

הכינו את עצמכם לפגישה: דעו מה אתם יכולים לקבל בשוק, מה חשוב לכם, ומה מקובל לתת בארגון שאתם שוקלים. ככל שתהיו יותר ממוקדים תוכלו להשיג יותר. דעו מה הטווח שבו תרצו לקבל את ההצעה. לבסוף דעו שהמשכורות בשוק נעות בדרך כלל סביב טווח מסוים לחברות דומות. שלב המו"מ הוא שלב נפרד בתהליך הגיוס, הוא תהליך עם אינרציה משלו. הכדור עבר לידיים שלכם, אתם כבר לא מועמדים אלא כבר עובדים בפוטנציה. דעו להוציא מהתהליך הזה את המקסימום.


פוסטים אחרונים

הצג הכול

טיפטיפה

מוניטין לא רוכשים בדרמות גדולות, תנועות חדות ואירועים חד פעמיים מלאי הוד. הוא נרכש ביום יום, באינטראקציה הכי בסיסית שלכם עם העולם, טיפה...

דחוף לתת לעצמי/ דוד אבידן

דָּחוּף מְאוֹד לָתֵת לְעַצְמִי עַכְשָיו הִזְדַּמְּנֻיּוֹת נוֹסָפוֹת, לָצֵאת מִתּוֹךְ הַהִזְדַּמְּנֻיּוֹת הַקּוֹדְמוֹת שֶׁכְּבָר...

bottom of page