top of page

חלטורה של שנה

במבט שטחי אפשר היה לחשוב שהקורונה פגעה אנושות בכלכלת החלטורות או בעבודת הפרילנס. שיעורי האבטלה בארה"ב, במזרח ובאירופה חטפו מכה לא קלה עם תחילת הקורונה, פתאם היה הרבה פחות בטוח ואפשרי להסתמך על הכנסה שאינה יציבה, בזמן שהעולם נערך מחדש אפשר היה לחשוב שיבחרו העובדים ככל האפשר באופציה הבטוחה ביותר והשמרנית ביותר שיוכלו למצוא.

אבל מה קרה בטווח היותר מתמשך?, למרות מה שאולי היה ניתן לצפות ,נראה ששוק הפרילנס רק התחזק בעקבות המגפה, עסקים נאלצו להתאים עצמם למציאות החדשה ולעבור מפיזי לדיגטלי, המעבר לעבודה מרחוק הפך את עבודת הפרילנס להיות קלה מתמיד כי הוא אפשר עבודה גמישה בשעות, מיקום גמיש וחופש בכל תחום אפשרי. ובאמת החל מיוני רואים התאוששות מרשימה, למרות ששיעורי האבטלה לא השתפרו במיוחד ומרות שהכלכלה עדיין לא חזרה לעצמה שוק הפרלינס ממשיך לצמוח באופן מרשים. נכון שזו תמונה חלקית, כי לא ברור אם זה אילוץ או תוצאה מכוונת .עדיין זה לא משהן שניתן להתעלם ממנו.

דבר אחד ברור, המגפה רק האיצה את המגמה שהתחילה כבר לפני, וכל בחינה של התאוששות לא תהיה שלמה, מבלי לקחת בחשבון שהשוק משתנה באופן יסודי.

Freelancing in 2020 : Payoneer

פוסטים אחרונים

הצג הכול

קל"ב

בזמן שישנתם

יש לי משהו חשוב לומר: השבוע התפרסם גליון של גלובס שמדבר על שוק העבודה העתידי. היו בו כתבות שונות על איך העולם ושוק העבודה משתנים. אני...

bottom of page