top of page

בבושקה

מישהו פעם אמר לי שלהיות מפתח תוכנה או בודק תוכנה זה כמעט דברים הפוכים במהותם. להיות מפתח צריך לדעת לבנות ולהיות בודק צריך לדעת לפרק. יש אנשים שיכולים לעשות גם וגם אבל זה לא בהכרח יכולות חופפות. אני לא יודעת אם הוא דייק, אבל אני רוצה לומר משהו על צמד מקצועות שאני מכירה יותר מקרוב- גיוס ומשאבי אנוש

בעיני הם מקצועות שונים מאד. יש להם קצת מן המשותף ולפעמים הם נעשים על ידי אותם אנשים, עדיין הם דורשים לעיתים כישורים שונים לחלוטין. בטעות חושבים שגיוס היא אחת הבובות שנמצאות בתוך בובת משאבי האנוש. הם שני תחומים שנמצאים על רצף מחזור חייו של העובד. כמו עוד הרבה תחומים נוספים.

משאבי אנוש: תפקידם לדאוג לבריאות הניהולית של הארגון. הם התוסף הסודי שנועד לוודא שתהליכים ארגוניים עובדים חלק והארגון מתמודד בהצלחה עם המשימות שהוא מגדיר לעצמו.

גיוס: תפקידם לבנות את הארגון, לבנות את עתידו של הארגון ולנהל את תהליך רכש ההון האנושי.

בשני התפקידים עובדים באופן קרוב עם מנהלים ועם קבוצות אחרות במטה כמו שכר, מחלקה משפטית, שיווק, תקשורת ארגונית וכו. אנשי הגיוס הכי מוכשרים שאני מכירה לא בהכרח יהיו אנשי המשאבי אנוש הכי טובים ולהיפך אנשי משאבי האנוש אולי לא יהיו אנשי הגיוס הכי מוצלחים. אולי זו הסיבה שככל שארגונים גדלים התפקידים האלה מתפצלים. כל אחד מהמקצועות הוא מקצוע שלם בפני עצמו. המוטיבציות שלהם שונות והתוצרים שונים. אולי נדמה כי לנו שאנחנו יודעים מה הם עושים משום שלכל עובד תהיה אינטראקציה עם הפונקציות האלה בשלב כזה או אחר, אבל רובינו לא באמת מכירים.

fb8ed670f54f44b25d3d3f198f25f89d

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page