top of page

על מנטורינג כבר דיברנו?

תילי תילים כבר נכתבו על איך בוחרים מנטורים, והאמת היא שלאמץ מנטורים היא יכולת נרכשת.  מרגע שאימצת אחד או שניים, נפתח התיאבון לעוד, ובכלל אריזה של מנטורים בחליפה המחייבת לא תמיד עושה חסד איתם, כי מנטורינג קורה כל הזמן, כמעט בכל מסגרת בחיים בהיקפים שונים ובקצבים שונים. מנטורינג מקבלים גם במקומות פחות צפויים כמו מן הילדים שלכם, העובדים שלכם, בן/בת הזוג והטלויזיה. אנחנו בוחרים לאמץ וללמוד מדמויות שונות כל החיים, ומערכות היחסים האלה מזינות אותנו בשלל דרכים ומתדלקות אותנו באופן מקצועי ואישי.

איך בכל זאת מגיעים למצב שבו אתם מקבלים מן המשאב היקר מפז הזה?

*מנטורינג צריך להיות מספק עבור שני הצדדים. שני הצדדים צריכים לקבל ממנו משהו. אחרת אינו עובד. תפקידכם לפצח מה הצד השני יכול לקבל מכם (הכרה, מידע, השפעה, כבוד, סיפוק).

*פעמים רבות המנטורים שלכם יהיו אנשים שעבדו איתכם בעבר והמשיכו הלאה. מערכת             היחסים ההיא מהווה בסיס לאמון, היכרות ועליה יכולה להיות מושתתת כעת מערכת היחסים הזו. היופי הוא שהמנטור שלכם עבר הלאה ורכש עוד ניסיון, פרספקטיבה שהוא יכול לחלוק איתכם.

*לא תמיד מומלץ מנטור שעושה בדיוק את מה שאתם רוצים לעשות. ישנה הפרייה שקורית דווקא כשמנטור שלכם בא מעולם אחר לחלוטין. הוא יכול להעשיר אתכם הרבה יותר.

*אם יש לכם מחסור במנטורינג בתפקידכם הנוכחי, או שאינכם מוצאים דמות שיכולה להעניק לכם זאת במסגרת התפקיד שלכם, דעו שאתם יכולים לחפש מישהו במחלקה אחרת, מחוץ לארגון או אפילו תמורת תשלום. אל תתנו לזה לעצור בעדכם.

*יש תקופות בחיים שדורשות יותר הכוונה כמו מעברי קריירה, תקופות של אתגרים ומאמצים מכוונים שלנו, בתקופות כאלה נמצא את עצמנו צורכים יותר.

*אחת הדרכים הכי טובות לקבל מנטורינג היא לתת. אם תדאגו לתת מנטורינג לאחרים, תראו באורח פלא, איך אתם הופכים בעצמכם ליעד אטרקטיבי למנטורינג . קצת כמו שהדרך הכי טובה להשיג חברים היא להיות חברים.

*תתפלאו: שכאתם עושים מנטורינג אתם מנסחים לעצמכם דברים שאפילו אתם לא הייתם מודעים לזה שאתם יודעים. הרווח כפול.

iStock-909025844.jpg

פוסטים אחרונים

הצג הכול

ואקום

bottom of page