top of page

אין חיה כזו

אם אתם מחפשים מישהו עם כישורים מאד נקודתיים, מן פרה סגולה שאולי יש ממנה שתיים בעולם כולו, זה בטח כי אתם ארגון מאד מיוחד. אתם מבינים כי יש מעטים יחודי סגולה שיתאימו לעבוד איתכם. אתם תתעקשו מאד למצוא את האחד/אחת. אתם תריצו את המגייסים שלכם להוציא משלחת חיפוש מיוחדת שתבלה ימים על ימים בחיפוש סיזיפי. הם יצליחו יום אחד למצוא לכם את האדם שיצליח ללכוד את דימיונכם ולמלא את משאלות ליבכם. אתם תתמלאו סיפוק על זה שסוף סוף בא לציון גואל.

אם התסריט הזה נשמע לכם מוכר,רציתי ללחוש לכם באוזן משהו: "אין חיה כזו". זה נכון שאפשר למצוא כל דבר שמחפשים אם מחפשים מספיק טוב, הענין הוא שלרב זה לגמרי מיותר. עד כמה שזה מפתיע, לרב אנחנו לא מיוחדים כמו שאנחנו חושבים. בעולם יש סוגים מסויימים של כישורים שמגיעים באריזה כזו או אחרת. אם אתם מחפשים משהו מאד ספציפי, רב הסיכויים שאתם לוקים באיזו הטייה.

האלמנט הנוסף שבו אתם תולים את כל יהבכם, זה שאתם כל כך עמלים למצוא הוא בדרך כלל משהו נדיר שקיים אצל 1% מהאנשים, וכשאתם מנסים לבודד אותו, אתם בעצם מחפשים קבוצת חיתוך מאד קטנה עם כל שאר הדברים שאתם רוצים. המשמעות היא שאתם מצמצמים מאד את סט הכישרון שאתם יכולים למצוא לתפקיד. מרחב הבחירה שלכם מצטמצם ומגביר את אחוז הטעות שלכם. יש גם סיכוי לא רע שמרב התמקדות, אתם עושים ייחוס יתר לדבר יחסית מינורי במקום לדברים החשובים בתפקיד.הדרך הזו היא הרבה פעמים השביל שמוביל לטעויות גיוס, ובצד השני יהיה עובד חדש שנבחר מהסיבות הלא ממש נכונות.

לסיכום, אם אין חיה כזו..כנראה שיש לכך סיבה 🙂

pexels-photo-288621.jpeg

פוסטים אחרונים

הצג הכול

מעגל

bottom of page