top of page

האם תואר אקדמי שווה את המאמץ?

לפני כמה חודשים חבר התקשר, הוא רצה לדעת מה תהיה המשמעות של לימודי תואר עבור ביתו. ביתו סיימה שירות צבאי המקנה לה אפשרות לעבוד כבר עכשיו במשכורת יפה, אז הנושא של לימודים אקדמיים לא היה שאלה של מה בכך.


יש המון דיונים על חשיבותם של לימודים אקדמיים בדור הזה. אני המלצתי לביתו ללכת ללמוד באוניברסיטה. הניסיון המוקדם שהיא רכשה יספיק לה בשנים הקרובות, אבל מתישהו זה לא בהכרח יספיק. הסיבה שזו היתה המלצתי היא שבאופן מובהק מרבית המעסיקים בעולם ההיי טק מחפשים בוגרי תואר, מתייחסים לאיכות מוסד ההשכלה גם אם באופן עדיף. יש לזה משמעות גם ברמת ההשתכרות והמשך הקריירה. התבססתי על נתונים רשמיים בהם נתקלתי בעיתונות ובגורמים רשמיים המפרסמים נתונים אלה מדי פעם. ההשקעה הראשונית הזו מאד משמעותית בהמשך ולא רק בגלל הידע התיאורטי שנרכש.


בספר Diary Of A CEO בפרק הראשון עוסק ברטלט במימוש הפוטנציאל שלנו. אם מתייחסים לחמישה מרכיבים חשובים: ידע, כישורים, רשת, משאבים,מוניטין . כל מרכיב נבנה על קודמו ומאפשר לנו למקסם את הפוטנציאל שלנו. אך לטענת ברטלט הסדר חשוב. הידע והכישורים שניבנים הם המיכלים שאי אפשר לגרוע מהם, הם שלנו לנצח. .הם יאפשרו בעתיד גם את כל המיכלים האחרים.


אני תמיד חשבתי על זה כעל מפתחות שאנחנו רוכשים, כל אחד מהמיכלים מהווה מפתח למיכל הבא. אם חושבים על זה בדרך הזו, התואר חשוב גם בשל בסיס ידע איכותי ומסודר, צורת חשיבה שאנו רוכשים אבל גם בשל הקשרים החברתיים שנרכוש באוניברסיטה, בניית כישורי למידה ורעיונות שנרכוש. הסדר חשוב גם בגלל שסדר אחר בתחילה עשויים לצמצם לאורך זמן את הפוטנציאל שלנו, למשל פוקוס על שכר או מוניטין יכולים להגביל אותנו אם חסר לנו ידע וכישורים. מוקדם בקריירה חשוב להשקיע בבסיס הידע, ובניית כישורים כי הם אלו שיגדירו עבורינו את הרשת , המשאבים והמוניטין בהמשך.











פוסטים אחרונים

הצג הכול

סטודנטית נצחית

אחד המנהלים שלי קרא לי פעם סטודנטית נצחית. אני אוהבת ללמוד, וכמה שיותר. כשאני לא לומדת, אני הופכת להיות הרבה פחות טובה במה שאני...

bottom of page