top of page

WWGD?

what-would-google-do-jarvis-en-12005_0x300-cb-p5zrnqcpjyy4qxr1r7p35o92mn9synh

"מה הייתה גוגל עושה?". טוב זו לא שאלה שלי:) . ג'ף ג'רוויס שכתב הספר ,ניסה לנתח מה אפשר ללמוד מצורת החשיבה והצמיחה המהירה של גוגל.

הספר נכתב ב 2009 ומאז גוגל בגרה, והעולם סביבה המשיך להשתנות. זהו ספר מאד מעניין, ובראייה לאחור, הרבה מהתובנות שלו רק התחזקו מאז. השינויים זלגו החוצה וחלחלו לעולם מסביב. אף שעבר זמן רב, הערך שלו לא פג.

החלטתי לבחור כמה מן העקרונות שג'רוויס כתב עליהם ולשאול : מה אפשר ללמוד מתרבותה של גוגל וליישם בתחום הגיוס וניהול הקריירה?

*תנו למשתמש חופש – גוגל שמה את המשתמש במרכז.

שימו את המועמד במרכז, כבדו אותו והתייחסו אליו כשותף. אם תחשבו כי אתם יכולים לקבוע את עתיד המועמד באופן חד צדדי, נכונה לכם הפתעה. הימים בהם שוק העבודה היה בשליטה של בלעדית של המעסיקים תמה. ככל שתתנו למועמדים יותר שליטה, ותקשיבו להם, הם יבחרו בכם. אם תנהגו בהם כשלכם, הם ידירו את רגליהם ואף ינסו להשפיע על אחרים לעשות כן.

*תחשבו פתוח, תהיו פלטפורמה- החברות הכי מצליחות של העידן הזה הם למעשה פלטפורמות. הן מאפשרות לאנשים להשתמש בשירותים שלהן חינם, ובכך מושכות אליהם משתמשים. הדרך שלכם לייצר ערך בתקופה הזו היא לתת ערך לאנשים אחרים. אם תאפשרו לאנשים להנות מן השירותים שלכם אם כחברה או כפרט, ותוכלו לבנות לעצמכם ערך מיידי. לדוג' מה שמוביל באופן מדויק לנקודה הבאה..

*תעשו מה שאתם עושים היטב ותתחברו לשאר- מצאו איזה ערך אתם יכולים לתת לאחרים, ותתחברו לאנשים אחרים. אם יש לכם ערך ואיש אינו יודע על זה, אתם מאבדים הון רב מבחינה תעסוקתית.

*אם אי אפשר לחפש אותך אי אפשר למצוא אותך, העולם הפך ציבורי. בעולם שבו המידע חופשי, היעדר מידע או מידע לא מדויק אינם יתרון. יש לכם חותם ברשת, וחשוב שתנהלו אותו, כי אם לא תנהלו, הוא עשוי להתנהל עבורכם. החותם הדיגטלי שלכם ברשת, יפתח בפניכם הזדמנויות, אם תנהלו אותו נכון. אם אתם בוחרים לחיות את חייכם באופן פרטי לגמרי..אתם הופכים גם קשים לאיתור, ומונעים מעצמכם הזדמנויות.

*המתווך נכחד- הרבה גורמים נעלמו במשוואה בין המעסיקים לעובדים, ככל שיקוף הזמן נראה מעסיקים אשר רוצים להכיר את קהילת המועמדים שלהם מקרוב, ולהכיר את הכישורים שלהם ולא את "קורות החיים". העתיד שייך לבחינת מועמדים לפי כישוריהם נטו, לגישה ישירה בין מעסיקים ומועמדים וקשר בין ארגונים למועמדים שנמשך לפני ואחרי תהליכי הגיוס הרשמיים.

*החיים הם בטא- 20% הוא היא הדרך המאפשרת לעובדים לנסות דברים חדשים ב 20% מן הזמן. זה לא רק דרך מצויינת להכניס חדשנות בארגונים, זו הדרך להכניס חידושים בקריירה ובכלל לבחון באופן מבוקר. נסו דברים חדשים, גם שעתיים בשבוע יכולים לתת לכם ערך מוסף ולפתוח לכם אופקים.

תיוגים:

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page